WVT biedt de mogelijkheid om alle MAN TGS/TGX-voertuigen met een aangedreven tandemstel om te bouwen naar Wide Spread (WS). Bouwhoogte, chassislengte en vering van het basisvoertuig hebben geen invloed op de mogelijkheden. Wide Spread kan ook gecombineerd worden met een voertuig voorzien van Hydrodrive®.
- Hydropneumatische vering
- Elektro hydraulisch gestuurde dubbellucht achteras
- Kleinere draaicirkel
- Tot 9.000 kg meer wettelijk laadvermogen (alléén Nederland)
- Combinatie met 10.000 of 11.500 kg vooras(sen) mogelijk (alléén Nederland)
Wide Spread van WVT is officieel erkend door MAN Truck & Bus SE en de RDW
- Hydropneumatische vering
- Elektro hydraulisch gestuurde achteras (klik hier voor video)
- Kleinere draaicirkel door gestuurde laatste as
- Voertuig gewicht wijzigt niet door de ombouw
- Mogelijk op alle MAN bouwhoogtes: 200, 275, 330
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Géén fusees of stangenstelsels
- Tot 9.000 kg meer netto wettelijk laadvermogen (alléén NL)
- Combinatie met max. 11.500 kg vooras(sen) mogelijk (alléén NL)
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
- Waterpasregeling (klik hier voor video)
- Hef- en daalfunctie (variabele laadvloerhoogte)
- Automatische rijniveau-regeling
- Veercilinderblokkering, naar keuze blokkering op 1 of 2 assen
- Ingebouwde mechanische veiligheid in stuursysteem
- Voorbereiding centrale vetsmering
- Asfaltschakeling
- Aslast weegsysteem
- VSR
- Automatisch zakken
- Verlaagde veerconsoles
- Silosysteem
- Centrale vetsmering
- Diverse PTO-regelingen
Download
Ombouw overzicht
De meest voorkomende chassis optimalisaties en asconfiguraties in één overzicht? Download ons overzicht.
Beschikbaar in:
Meer chassis optimalisaties: