WVT bouwt een MAN 8×4 om naar een 10×4 WSA door Wide Spread toe te passen en een voorloopas te plaatsen. Mét behoud van dubbellucht op de laatste as wordt de draaicirkel hiermee verkleint en het technisch GVW met 10.000 kg verhoogd. Het wettelijke GVW in Nederland gaat daarmee omhoog van 39.000 kg naar 50.000 kg.
Het bijplaatsen van assen door WVT is officieel erkend door MAN Truck & Bus SE. Wide Spread van WVT is officieel erkend door MAN Truck & Bus SE en de RDW.
- Hydropneumatische vering
- Elektro hydraulisch gestuurde achteras (klik hier voor video)
- Kleinere draaicirkel door gestuurde laatste as
- Voertuig gewicht wijzigt niet door de ombouw
- Mogelijk op alle MAN bouwhoogtes: 200, 275, 330
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Géén fusees of stangenstelsels
- Tot 9.000 kg meer netto wettelijk laadvermogen (alléén NL)
- Combinatie met max. 11.500 kg vooras(sen) mogelijk (alléén NL)
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
- Waterpasregeling (klik hier voor video)
- Hef- en daalfunctie (variabele laadvloerhoogte)
- Automatische rijniveau-regeling
- Veercilinderblokkering, naar keuze blokkering op 1 of 2 assen
- Ingebouwde mechanische veiligheid in stuursysteem
- Voorbereiding centrale vetsmering
- Asfaltschakeling
- Aslast weegsysteem
- VSR
- Automatisch zakken
- Verlaagde veerconsoles
- Silosysteem
- Centrale vetsmering
- Diverse PTO-regelingen
Download
Ombouw overzicht
De meest voorkomende chassis optimalisaties en asconfiguraties in één overzicht? Download ons overzicht.
Bekijk meer 5-assige configuraties:
Naloopas
Chassis optimalisaties: