Maatwerk en gekwalificeerd
Asconfiguraties bij WVT
De asconfiguratie (het aantal assen, type assen en positie ervan) is van groot belang om een voertuig maximaal te benutten en optimaal te kunnen laten renderen. Soms is het overduidelijk welke asconfiguratie nodig is om een voertuig optimaal in te kunnen zetten. In andere gevallen is dat minder en is het goed om alle opties eens op een rijtje te zetten. Dat doen wij graag samen met u.
De bedrijfsactiviteiten van uw bedrijf bepalen welke auto het best bij u past. Doorslaggevende factoren kunne zijn: soort werkzaamheden, de gewenste bodemvrijheid, on-road of off-road en zo zijn er nog vele andere. De WVT asconfiguratie wijzigingen voldoen aan alle wensen van de klant en de wettelijke eisen van de overheid. Met geavanceerde technologie en jarenlange ervaring zorgen wij voor de perfecte balans tussen prestaties, veiligheid en efficiëntie.
6X4 WS
WVT bouwt de bladgeveerde 6x4 MAN om naar Wide Spread. Mét behoud van dubbellucht op de laatste as wordt de draaicirkel hiermee verkleint. En het wettelijke GVW in Nederland gaat daarmee omhoog van 29.000 kg naar 33.000 kg.
Kenmerken WVT 6×4 Wide Spread
- Hydropneumatische vering
- Elektro hydraulisch gestuurde achteras
- Kleinere draaicirkel door gestuurde laatste as
- Voertuig gewicht wijzigt niet door de ombouw
- Mogelijk op MAN bouwhoogte 275
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Géén fusees of stangenstelsels
- 4.000 kg meer netto wettelijk laadvermogen (alléén NL)
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
6X4H WS
WVT bouwt de luchtgeveerde 6×4 MAN met Hydrodrive® om naar Wide Spread. Mét behoud van dubbellucht op de laatste as wordt de draaicirkel hiermee verkleint. En het wettelijke GVW in Nederland gaat daarmee omhoog van 28.000 kg naar 32.000 kg.
Kenmerken WVT 6×4H Wide Spread
- Hydropneumatische vering
- Elektro hydraulisch gestuurde achteras
- Kleinere draaicirkel door gestuurde laatste as
- Mogelijk op MAN bouwhoogtes 200 en 275
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Géén fusees of stangenstelsels
- 4.000 kg meer netto wettelijk laadvermogen (alléén NL)
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
6X6 WS
WVT bouwt de bladgeveerde 6×6 MAN om naar Wide Spread. Mét behoud van dubbellucht op de laatste as wordt de draaicirkel hiermee verkleint. En het wettelijke GVW in Nederland gaat daarmee omhoog van 28.000 kg naar 32.000, 33.000 of zelfs 34.500 kg.
In combinatie met een 11.500 kg vooras wordt het GVW zelfs 34.500 kg
Kenmerken WVT 6×6 Wide Spread
- Hydropneumatische vering
- Elektro hydraulisch gestuurde achteras
- Kleinere draaicirkel door gestuurde laatste as
- Voertuig gewicht wijzigt niet door de ombouw
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Géén fusees of stangenstelsels
- Tot 6.500 kg meer netto wettelijk laadvermogen (alléén NL)
- Combinatie met max. wettelijk 11.500 kg vooras(sen) mogelijk (alléén NL)
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
8X2/6
WVT plaatst een Voorloopas bij zodat de 6×2-4 een 8×2-6 wordt. Hierdoor wordt het technisch GVW verhoogd met gelijk blijvende draaicirkel. Het wettelijk GVW in Nederland gaat omhoog van 28.000 kg naar max. 38.000 kg.
Kenmerken WVT 8×2 met Voorloopas
- Maximale veerweg
- Luchtvering
- Wegrijhulp/ontlast functie
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten door gebruik originele MAN onderdelen
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
8X4/4
WVT plaatst een voorloopas bij zodat de MAN 6×4 een 8×4/4 wordt. Hierdoor wordt het technisch GVW verhoogd met gelijkblijvende draaicirkel. Het wettelijk GVW in Nederland gaat omhoog van 29.000 kg naar max. 39.000 kg. Een specifieke uitvoering hiervan is de zwaar transport trekker
Kenmerken WVT 8×4 met voorloopas
- Maximale veerweg
- Luchtvering (in combinatie met bladvering)
- Mogelijk op MAN bouwhoogtes 200 en 275
- Wegrijhulp/ontlast functie
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten door gebruik originele MAN onderdelen
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
8X4-4
WVT plaatst een Voorloopas bij zodat een 6x4 een 8x4-4 wordt. Hierdoor wordt het technisch GVW verhoogd met gelijkblijvende draaicirkel. Het wettelijk GVW in Nederland gaat omhoog van 29.000 kg naar max. 39.000 kg.
Kenmerken WVT 8×4-4
- Tot 10.000 kg meer laadvermogen
- Variabele Aslast Compensatie (VAC)
- Maximale veerweg
- Luchtvering
- Mogelijk op MAN bouwhoogtes 200 en 275
- Wegrijhulp/ontlast functie
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten door gebruik originele MAN onderdelen
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
8X4 WS
WVT bouwt de bladgeveerde 8×4 MAN om naar 8×4 Wide Spread. Mét behoud van dubbellucht op de laatste as wordt de draaicirkel hiermee verkleint. En het wettelijke GVW in Nederland gaat daarmee omhoog van 39.000 kg naar 43.000 kg.
Kenmerken WVT 8×4 Wide Spread
- Hydropneumatische vering
- Elektro hydraulisch gestuurde achteras
- Kleinere draaicirkel door gestuurde laatste as
- Voertuig gewicht wijzigt niet door de ombouw
- Mogelijk op MAN bouwhoogtes 200 en 275
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Géén fusees of stangenstelsels
- 4.000 kg meer netto wettelijk laadvermogen (alléén NL)
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
8X4H WS
WVT bouwt de luchtgeveerde 8x4 MAN met Hydrodrive® om naar Wide Spread. Mét behoud van dubbellucht op de laatste as wordt de draaicirkel hiermee verkleint. En het wettelijke GVW in Nederland gaat daarmee omhoog van 37.000 kg naar 41.000 kg.
Kenmerken WVT 8x4H Wide Spread
- Hydropneumatische vering
- Elektro hydraulisch gestuurde achteras
- Kleinere draaicirkel door gestuurde laatste as
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Géén fusees of stangenstelsels
- 4.000 kg meer netto wettelijk laadvermogen (alléén NL)
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
8X4 WSA
WVT bouwt de bladgeveerde 6×4 MAN om naar een 8×4 WSA door Wide Spread toe te passen en een voorloopas te plaatsen. Mét behoud van dubbellucht op de laatste as wordt de draaicirkel hiermee verkleint en het technisch GVW met 10.000 kg verhoogd. Het wettelijke GVW in Nederland gaat daarmee omhoog van 29.000 kg naar 43.000 kg.
Kenmerken WVT 8×4 Wide Spread met Voorloopas
- Hydropneumatische vering in combinatie met luchtvering
- Elektro hydraulisch gestuurde achteras
- Kleinere draaicirkel door gestuurde laatste as
- Mogelijk op MAN bouwhoogtes 200 en 275
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Géén fusees of stangenstelsels
- Tot 14.000 kg meer netto wettelijk laadvermogen (alléén NL)
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
8X4H WSA
WVT bouwt de luchtgeveerde 6×4 MAN met Hydrodrive® om naar een 8x4H WSA door Wide Spread toe te passen en een Voorloopas te plaatsen. Mét behoud van dubbellucht op de laatste as wordt de draaicirkel hiermee verkleint en het technisch GVW met 10.000 kg verhoogd. Het wettelijke GVW in Nederland gaat daarmee omhoog van 28.000 kg naar 42.000 kg.
Kenmerken WVT 8×4H Wide Spread met Voorloopas
- Hydropneumatische vering in combinatie met luchtvering
- Elektro hydraulisch gestuurde achteras
- Kleinere draaicirkel door gestuurde laatste as
- Mogelijk op MAN bouwhoogtes 200 en 275
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Géén fusees of stangenstelsels
- Tot 14.000 kg meer netto wettelijk laadvermogen (alléén NL)
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
8X6/4
WVT plaatst een Voorloopas bij zodat de MAN 6×6 een 8×6/4 wordt. Hierdoor wordt het technisch GVW verhoogd met gelijkblijvende draaicirkel. Het wettelijk GVW in Nederland gaat omhoog van 28.000 kg naar max. 39.000 kg.
Kenmerken WVT 8×6 met Voorloopas
- Maximale veerweg
- Luchtvering (in combinatie met bladvering)
- Wegrijhulp/ontlast functie
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten door gebruik originele MAN onderdelen
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
8X6 WSA
WVT bouwt de bladgeveerde 6×6 MAN om naar een 8×6 WSA door Wide Spread toe te passen en een voorloopas te plaatsen. Mét behoud van dubbellucht op de laatste as wordt de draaicirkel hiermee verkleint en het technisch GVW met 10.000 kg verhoogd. Het wettelijke GVW in Nederland gaat daarmee omhoog van 28.000 kg naar 43.000 of zelfs 44.500 kg.
Kenmerken WVT 8×6 Wide Spread met Voorloopas
- Hydropneumatische vering in combinatie met luchtvering
- Elektro hydraulisch gestuurde achteras
- Kleinere draaicirkel door gestuurde laatste as
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Géén fusees of stangenstelsels
- Tot 16.500 kg meer netto wettelijk laadvermogen (alléén NL)
- Combinatie met max. wettelijk 11.500 kg vooras mogelijk (alléén NL)
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
8X8 WS
WVT bouwt de bladgeveerde 8x8 MAN om naar Wide Spread. Mét behoud van dubbellucht op de laatste as wordt de draaicirkel hiermee verkleint. En het wettelijke GVW in Nederland gaat daarmee omhoog van 37.000 kg naar 41.000, 43.000 of zelfs 46.000 kg.
Kenmerken WVT 8×8 Wide Spread
- Hydropneumatische vering
- Elektro hydraulisch gestuurde achteras
- Kleinere draaicirkel door gestuurde laatste as
- Voertuig gewicht wijzigt niet door de ombouw
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Géén fusees of stangenstelsels
- 9.000 kg meer netto wettelijk laadvermogen (alléén NL)
- Combinatie met wettelijk max. 11.500 kg voorassen mogelijk (alléén NL)
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
10X4-6
WVT breidt een MAN 8×4 uit met een naloopas tot een 10×4-6. Hierdoor wordt het technisch GVW verhoogd met gelijkblijvende draaicirkel. Het wettelijk GVW in Nederland gaat omhoog van 39.000 kg naar max. 49.000 kg.
Kenmerken WVT 10×4 met Naloopas
- Tot 10.000 kg meer laadvermogen
- Variabele Aslast Compensatie (VAC)
- Maximale veerweg
- Luchtvering
- Mogelijk op MAN bouwhoogtes 200 en 275
- Wegrijhulp/ontlast functie
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten door gebruik originele MAN onderdelen
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
10x4/6
WVT breidt een MAN 8×4 uit met een naloopas tot een 10×4-6. Hierdoor wordt het technisch GVW verhoogd met gelijkblijvende draaicirkel. Het wettelijk GVW in Nederland gaat omhoog van 39.000 kg naar max. 49.000 kg.
Kenmerken WVT 10×4 met Voorloopas
- Maximale veerweg
- Luchtvering
- Wegrijhulp/ontlast functie
- Mogelijk op MAN bouwhoogtes 200 en 275
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten door gebruik originele MAN onderdelen
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
10X4 WSA
WVT bouwt een MAN 8×4 om naar een 10×4 WSA door Wide Spread toe te passen en een voorloopas te plaatsen. Mét behoud van dubbellucht op de laatste as wordt de draaicirkel hiermee verkleint en het technisch GVW met 10.000 kg verhoogd. Het wettelijke GVW in Nederland gaat daarmee omhoog van 39.000 kg naar 50.000 kg.
Kenmerken WVT 10×4 Wide Spread met Voorloopas
- Hydropneumatische vering in combinatie met luchtvering
- Elektro hydraulisch gestuurde achteras
- Kleinere draaicirkel door gestuurde laatste as
- Mogelijk op MAN bouwhoogtes 200 en 275
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Tot 11.000 kg meer netto wettelijk laadvermogen (alléén NL)
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
10x8/6
WVT breidt een MAN 8×8 uit met een voorloopas tot een 10×8/6. Hierdoor wordt het technisch GVW verhoogd met gelijkblijvende draaicirkel. Het wettelijk GVW in Nederland gaat omhoog van 39.000 kg naar max. 49.000 kg.
Kenmerken WVT 10×8 met Voorloopas
- Maximale veerweg
- Luchtvering
- Wegrijhulp/ontlast functie
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten door gebruik originele MAN onderdelen
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
10X8 WSA
WVT bouwt een MAN 8×8 om naar een 10×8 WSA door Wide Spread toe te passen en een voorloopas te plaatsen. Mét behoud van dubbellucht op de laatste as wordt de draaicirkel hiermee verkleint en het technisch GVW met 10.000 kg verhoogd. Het wettelijke GVW in Nederland gaat daarmee omhoog van 37.000 naar 50.000 kg.
Kenmerken WVT 10×8 Wide Spread met Voorloopas
- Hydropneumatische vering
- Elektro hydraulisch gestuurde achteras
- Kleinere draaicirkel door gestuurde laatste as
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Tot 13.000 kg meer netto wettelijk laadvermogen (alléén NL)
- Combinatie met max. 11.500 kg vooras(sen) mogelijk (alléén NL)
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
12X4-8
WVT breidt een MAN 8×4 uit met een Voorloopas en Naloopas tot een 12×4-8. Hierdoor wordt het technisch GVW verhoogd met gelijk blijvende draaicirkel. Het technisch GVW gaat omhoog naar max. 65.000 kg.
Kenmerken WVT 12x4 met Voorloopas en Naloopas
- Tot 20.000 kg meer laadvermogen
- Variabele Aslast Compensatie (VAC)
- Maximale veerweg
- Luchtvering
- Mogelijk op MAN bouwhoogtes 200 en 275
- Wegrijhulp/ontlast functie
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten door gebruik originele MAN onderdelen
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
6X4 WS
WVT bouwt de bladgeveerde 6x4 MAN om naar Wide Spread. Mét behoud van dubbellucht op de laatste as wordt de draaicirkel hiermee verkleint. En het wettelijke GVW in Nederland gaat daarmee omhoog van 29.000 kg naar 33.000 kg.
Kenmerken WVT 6×4 Wide Spread
- Hydropneumatische vering
- Elektro hydraulisch gestuurde achteras
- Kleinere draaicirkel door gestuurde laatste as
- Voertuig gewicht wijzigt niet door de ombouw
- Mogelijk op MAN bouwhoogte 275
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Géén fusees of stangenstelsels
- 4.000 kg meer netto wettelijk laadvermogen (alléén NL)
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
6X4H WS
WVT bouwt de luchtgeveerde 6×4 MAN met Hydrodrive® om naar Wide Spread. Mét behoud van dubbellucht op de laatste as wordt de draaicirkel hiermee verkleint. En het wettelijke GVW in Nederland gaat daarmee omhoog van 28.000 kg naar 32.000 kg.
Kenmerken WVT 6×4H Wide Spread
- Hydropneumatische vering
- Elektro hydraulisch gestuurde achteras
- Kleinere draaicirkel door gestuurde laatste as
- Mogelijk op MAN bouwhoogtes 200 en 275
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Géén fusees of stangenstelsels
- 4.000 kg meer netto wettelijk laadvermogen (alléén NL)
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
6X6 WS
WVT bouwt de bladgeveerde 6×6 MAN om naar Wide Spread. Mét behoud van dubbellucht op de laatste as wordt de draaicirkel hiermee verkleint. En het wettelijke GVW in Nederland gaat daarmee omhoog van 28.000 kg naar 32.000, 33.000 of zelfs 34.500 kg.
In combinatie met een 11.500 kg vooras wordt het GVW zelfs 34.500 kg
Kenmerken WVT 6×6 Wide Spread
- Hydropneumatische vering
- Elektro hydraulisch gestuurde achteras
- Kleinere draaicirkel door gestuurde laatste as
- Voertuig gewicht wijzigt niet door de ombouw
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Géén fusees of stangenstelsels
- Tot 6.500 kg meer netto wettelijk laadvermogen (alléén NL)
- Combinatie met max. wettelijk 11.500 kg vooras(sen) mogelijk (alléén NL)
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
8X2/6
WVT plaatst een Voorloopas bij zodat de 6×2-4 een 8×2-6 wordt. Hierdoor wordt het technisch GVW verhoogd met gelijk blijvende draaicirkel. Het wettelijk GVW in Nederland gaat omhoog van 28.000 kg naar max. 38.000 kg.
Kenmerken WVT 8×2 met Voorloopas
- Maximale veerweg
- Luchtvering
- Wegrijhulp/ontlast functie
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten door gebruik originele MAN onderdelen
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
8X4/4
WVT plaatst een voorloopas bij zodat de MAN 6×4 een 8×4/4 wordt. Hierdoor wordt het technisch GVW verhoogd met gelijkblijvende draaicirkel. Het wettelijk GVW in Nederland gaat omhoog van 29.000 kg naar max. 39.000 kg. Een specifieke uitvoering hiervan is de zwaar transport trekker
Kenmerken WVT 8×4 met voorloopas
- Maximale veerweg
- Luchtvering (in combinatie met bladvering)
- Mogelijk op MAN bouwhoogtes 200 en 275
- Wegrijhulp/ontlast functie
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten door gebruik originele MAN onderdelen
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
8X4-4
WVT plaatst een Voorloopas bij zodat een 6x4 een 8x4-4 wordt. Hierdoor wordt het technisch GVW verhoogd met gelijkblijvende draaicirkel. Het wettelijk GVW in Nederland gaat omhoog van 29.000 kg naar max. 39.000 kg.
Kenmerken WVT 8×4-4
- Tot 10.000 kg meer laadvermogen
- Variabele Aslast Compensatie (VAC)
- Maximale veerweg
- Luchtvering
- Mogelijk op MAN bouwhoogtes 200 en 275
- Wegrijhulp/ontlast functie
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten door gebruik originele MAN onderdelen
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
8X4 WS
WVT bouwt de bladgeveerde 8×4 MAN om naar 8×4 Wide Spread. Mét behoud van dubbellucht op de laatste as wordt de draaicirkel hiermee verkleint. En het wettelijke GVW in Nederland gaat daarmee omhoog van 39.000 kg naar 43.000 kg.
Kenmerken WVT 8×4 Wide Spread
- Hydropneumatische vering
- Elektro hydraulisch gestuurde achteras
- Kleinere draaicirkel door gestuurde laatste as
- Voertuig gewicht wijzigt niet door de ombouw
- Mogelijk op MAN bouwhoogtes 200 en 275
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Géén fusees of stangenstelsels
- 4.000 kg meer netto wettelijk laadvermogen (alléén NL)
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
8X4H WS
WVT bouwt de luchtgeveerde 8x4 MAN met Hydrodrive® om naar Wide Spread. Mét behoud van dubbellucht op de laatste as wordt de draaicirkel hiermee verkleint. En het wettelijke GVW in Nederland gaat daarmee omhoog van 37.000 kg naar 41.000 kg.
Kenmerken WVT 8x4H Wide Spread
- Hydropneumatische vering
- Elektro hydraulisch gestuurde achteras
- Kleinere draaicirkel door gestuurde laatste as
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Géén fusees of stangenstelsels
- 4.000 kg meer netto wettelijk laadvermogen (alléén NL)
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
8X4 WSA
WVT bouwt de bladgeveerde 6×4 MAN om naar een 8×4 WSA door Wide Spread toe te passen en een voorloopas te plaatsen. Mét behoud van dubbellucht op de laatste as wordt de draaicirkel hiermee verkleint en het technisch GVW met 10.000 kg verhoogd. Het wettelijke GVW in Nederland gaat daarmee omhoog van 29.000 kg naar 43.000 kg.
Kenmerken WVT 8×4 Wide Spread met Voorloopas
- Hydropneumatische vering in combinatie met luchtvering
- Elektro hydraulisch gestuurde achteras
- Kleinere draaicirkel door gestuurde laatste as
- Mogelijk op MAN bouwhoogtes 200 en 275
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Géén fusees of stangenstelsels
- Tot 14.000 kg meer netto wettelijk laadvermogen (alléén NL)
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
8X4H WSA
WVT bouwt de luchtgeveerde 6×4 MAN met Hydrodrive® om naar een 8x4H WSA door Wide Spread toe te passen en een Voorloopas te plaatsen. Mét behoud van dubbellucht op de laatste as wordt de draaicirkel hiermee verkleint en het technisch GVW met 10.000 kg verhoogd. Het wettelijke GVW in Nederland gaat daarmee omhoog van 28.000 kg naar 42.000 kg.
Kenmerken WVT 8×4H Wide Spread met Voorloopas
- Hydropneumatische vering in combinatie met luchtvering
- Elektro hydraulisch gestuurde achteras
- Kleinere draaicirkel door gestuurde laatste as
- Mogelijk op MAN bouwhoogtes 200 en 275
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Géén fusees of stangenstelsels
- Tot 14.000 kg meer netto wettelijk laadvermogen (alléén NL)
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
8X6/4
WVT plaatst een Voorloopas bij zodat de MAN 6×6 een 8×6/4 wordt. Hierdoor wordt het technisch GVW verhoogd met gelijkblijvende draaicirkel. Het wettelijk GVW in Nederland gaat omhoog van 28.000 kg naar max. 39.000 kg.
Kenmerken WVT 8×6 met Voorloopas
- Maximale veerweg
- Luchtvering (in combinatie met bladvering)
- Wegrijhulp/ontlast functie
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten door gebruik originele MAN onderdelen
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
8X6 WSA
WVT bouwt de bladgeveerde 6×6 MAN om naar een 8×6 WSA door Wide Spread toe te passen en een voorloopas te plaatsen. Mét behoud van dubbellucht op de laatste as wordt de draaicirkel hiermee verkleint en het technisch GVW met 10.000 kg verhoogd. Het wettelijke GVW in Nederland gaat daarmee omhoog van 28.000 kg naar 43.000 of zelfs 44.500 kg.
Kenmerken WVT 8×6 Wide Spread met Voorloopas
- Hydropneumatische vering in combinatie met luchtvering
- Elektro hydraulisch gestuurde achteras
- Kleinere draaicirkel door gestuurde laatste as
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Géén fusees of stangenstelsels
- Tot 16.500 kg meer netto wettelijk laadvermogen (alléén NL)
- Combinatie met max. wettelijk 11.500 kg vooras mogelijk (alléén NL)
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
8X8 WS
WVT bouwt de bladgeveerde 8x8 MAN om naar Wide Spread. Mét behoud van dubbellucht op de laatste as wordt de draaicirkel hiermee verkleint. En het wettelijke GVW in Nederland gaat daarmee omhoog van 37.000 kg naar 41.000, 43.000 of zelfs 46.000 kg.
Kenmerken WVT 8×8 Wide Spread
- Hydropneumatische vering
- Elektro hydraulisch gestuurde achteras
- Kleinere draaicirkel door gestuurde laatste as
- Voertuig gewicht wijzigt niet door de ombouw
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Géén fusees of stangenstelsels
- 9.000 kg meer netto wettelijk laadvermogen (alléén NL)
- Combinatie met wettelijk max. 11.500 kg voorassen mogelijk (alléén NL)
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
10X4-6
WVT breidt een MAN 8×4 uit met een naloopas tot een 10×4-6. Hierdoor wordt het technisch GVW verhoogd met gelijkblijvende draaicirkel. Het wettelijk GVW in Nederland gaat omhoog van 39.000 kg naar max. 49.000 kg.
Kenmerken WVT 10×4 met Naloopas
- Tot 10.000 kg meer laadvermogen
- Variabele Aslast Compensatie (VAC)
- Maximale veerweg
- Luchtvering
- Mogelijk op MAN bouwhoogtes 200 en 275
- Wegrijhulp/ontlast functie
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten door gebruik originele MAN onderdelen
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
10x4/6
WVT breidt een MAN 8×4 uit met een naloopas tot een 10×4-6. Hierdoor wordt het technisch GVW verhoogd met gelijkblijvende draaicirkel. Het wettelijk GVW in Nederland gaat omhoog van 39.000 kg naar max. 49.000 kg.
Kenmerken WVT 10×4 met Voorloopas
- Maximale veerweg
- Luchtvering
- Wegrijhulp/ontlast functie
- Mogelijk op MAN bouwhoogtes 200 en 275
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten door gebruik originele MAN onderdelen
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
10X4 WSA
WVT bouwt een MAN 8×4 om naar een 10×4 WSA door Wide Spread toe te passen en een voorloopas te plaatsen. Mét behoud van dubbellucht op de laatste as wordt de draaicirkel hiermee verkleint en het technisch GVW met 10.000 kg verhoogd. Het wettelijke GVW in Nederland gaat daarmee omhoog van 39.000 kg naar 50.000 kg.
Kenmerken WVT 10×4 Wide Spread met Voorloopas
- Hydropneumatische vering in combinatie met luchtvering
- Elektro hydraulisch gestuurde achteras
- Kleinere draaicirkel door gestuurde laatste as
- Mogelijk op MAN bouwhoogtes 200 en 275
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Tot 11.000 kg meer netto wettelijk laadvermogen (alléén NL)
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
10x8/6
WVT breidt een MAN 8×8 uit met een voorloopas tot een 10×8/6. Hierdoor wordt het technisch GVW verhoogd met gelijkblijvende draaicirkel. Het wettelijk GVW in Nederland gaat omhoog van 39.000 kg naar max. 49.000 kg.
Kenmerken WVT 10×8 met Voorloopas
- Maximale veerweg
- Luchtvering
- Wegrijhulp/ontlast functie
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten door gebruik originele MAN onderdelen
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
10X8 WSA
WVT bouwt een MAN 8×8 om naar een 10×8 WSA door Wide Spread toe te passen en een voorloopas te plaatsen. Mét behoud van dubbellucht op de laatste as wordt de draaicirkel hiermee verkleint en het technisch GVW met 10.000 kg verhoogd. Het wettelijke GVW in Nederland gaat daarmee omhoog van 37.000 naar 50.000 kg.
Kenmerken WVT 10×8 Wide Spread met Voorloopas
- Hydropneumatische vering
- Elektro hydraulisch gestuurde achteras
- Kleinere draaicirkel door gestuurde laatste as
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Tot 13.000 kg meer netto wettelijk laadvermogen (alléén NL)
- Combinatie met max. 11.500 kg vooras(sen) mogelijk (alléén NL)
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
12X4-8
WVT breidt een MAN 8×4 uit met een Voorloopas en Naloopas tot een 12×4-8. Hierdoor wordt het technisch GVW verhoogd met gelijk blijvende draaicirkel. Het technisch GVW gaat omhoog naar max. 65.000 kg.
Kenmerken WVT 12x4 met Voorloopas en Naloopas
- Tot 20.000 kg meer laadvermogen
- Variabele Aslast Compensatie (VAC)
- Maximale veerweg
- Luchtvering
- Mogelijk op MAN bouwhoogtes 200 en 275
- Wegrijhulp/ontlast functie
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten door gebruik originele MAN onderdelen
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
Download
Ombouw overzicht
De meest voorkomende chassis optimalisaties en asconfiguraties ombouwen in één overzicht? Download ons opbouw overzicht.