WVT bouwt de bladgeveerde 6×6 MAN om naar een 8×6 WSA door Wide Spread toe te passen en een voorloopas te plaatsen. Mét behoud van dubbellucht op de laatste as wordt de draaicirkel hiermee verkleint en het technisch GVW met 10.000 kg verhoogd. Het wettelijke GVW in Nederland gaat daarmee omhoog van 28.000 kg naar 43.000 of zelfs 44.500 kg.
Het bijplaatsen van assen door WVT is officieel erkend door MAN Truck & Bus SE. Wide Spread van WVT is officieel erkend door MAN Truck & Bus SE en de RDW.
- Hydropneumatische vering in combinatie met luchtvering
- Elektro hydraulisch gestuurde achteras (klik hier voor video)
- Kleinere draaicirkel door gestuurde laatste as
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Géén fusees of stangenstelsels
- Tot 16.500 kg meer netto wettelijk laadvermogen (alléén NL)
- Combinatie met max. wettelijk 11.500 kg vooras mogelijk (alléén NL)
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
- Waterpasregeling
- Automatische rijniveau-regeling
- Veercilinderblokkering
- Ingebouwde mechanische veiligheid in stuursysteem
- Voorbereiding centrale vetsmering
- Voorloopas gelift meesturen
- Hydraulische aslift op de voorloopas
- Aslastreductie
- Asfaltschakeling
- Aslastweegsysteem
- Silo laad- en lossysteem
- Vetsmering uit te breiden voor opbouw
Download
Ombouw overzicht
De meest voorkomende chassis optimalisaties en asconfiguraties in één overzicht? Download ons overzicht.