WVT plaatst een Naloopas bij zodat een 6x4 een 8x4-4 wordt. Hierdoor wordt het technisch GVW verhoogd met gelijkblijvende draaicirkel. Het wettelijk GVW in Nederland gaat omhoog van 29.000 kg naar max. 39.000 kg.
![8×4 BBL](https://wierdavoertuigtechniek.nl/wp-content/uploads/2024/07/8x4-bbl.png.webp)
Het bijplaatsen van assen door WVT is officieel erkend door MAN Truck & Bus SE. Wide Spread van WVT is officieel erkend door MAN Truck & Bus SE en de RDW.
- Tot 10.000 kg meer laadvermogen
- Variabele Aslast Compensatie (VAC)
- Maximale veerweg
- Luchtvering
- Mogelijk op MAN bouwhoogtes 200 en 275
- Wegrijhulp/ontlast functie
- Stabiel rijgedrag door snelheidsafhankelijke stuurhoek
- Eenvoudige bediening en lage onderhoudskosten door gebruik originele MAN onderdelen
- Service bij en verkoop door alle MAN dealers
- Behoud van MAN fabrieksgarantie
- Hef- en daalfunctie (variabele laadvloerhoogte)
- Automatische rijniveau-regeling
- Veercilinderblokkering, naar keuze blokkering op 1 of 2 assen
- Ingebouwde mechanische veiligheid in stuursysteem
- Voorbereiding centrale vetsmering
- Asfaltschakeling
- Aslast weegsysteem
- VSR
- Automatisch zakken
- Verlaagde veerconsoles
- Silosysteem
- Centrale vetsmering
- Diverse PTO-regelingen
![Opbouw overzicht – Wierda](https://wierdavoertuigtechniek.nl/wp-content/uploads/2024/08/opbouw-overzicht-wierda.png.webp)
Download
Ombouw overzicht
De meest voorkomende chassis optimalisaties en asconfiguraties in één overzicht? Download ons overzicht.
Bekijk meer 4-assige configuraties:
Naloopas
- 8x4-4
- 8x6-6
Chassis optimalisaties: