Verder dan standaard
Chassis optimalisatie WVT
Meer laadvermogen, een relatief laag eigen gewicht en optimale wendbaarheid: WVT bouwt een chassis dat precies past bij uw vervoersvraag. Onze chassis optimalisatie diensten zijn ontworpen om uw voertuig perfect af te stemmen op specifieke eisen en toepassingen. Hierbij kan het bijvoorbeeld gaan om een verandering van de wielbasis, het verlengen of verkorten van de achteroverbouw, of het aanpassen van de asconfiguratie. WVT biedt op maat gemaakte oplossingen die de efficiëntie, veiligheid en duurzaamheid van uw voertuigen maximaliseren. Ontdek meer over onze expertise in chassis optimalisatie voor uw voertuig.
WIDE SPREAD
WVT biedt de mogelijkheid om alle MAN TGS/TGX-voertuigen met een aangedreven tandemstel om te bouwen naar Wide Spread (WS). Bouwhoogte, chassislengte en vering van het voertuig hebben geen invloed op de mogelijkheden. Wide Spread kan ook gecombineerd worden met een voertuig voorzien van Hydrodrive®.
- Tot 9.000 kg meer laadvermogen
- Combinatie met 11.500 kg voorassen mogelijk
- Korte draaicirkel
VOORLOOPAS
WVT levert voorloopassen (VLA) voor de twee-, drie- en vier-assige MAN TGS/TGX voertuigen. De voorloopassen kunnen geleverd worden als MAN Vo / Vok-09-05 as met een technische aslast van 9.000 kg of als RoR-as met een technische aslast van 12.000 kg. De keuze is afhankelijk van het gebruiksdoel, het gewenste totaal gewicht van het voertuig en de voorkeur van u als gebruiker.
- Tot 12.000 kg meer laadvermogen
- Grote mechanische veiligheid
NALOOPAS
WVT levert naloopassen (NLA) voor de twee-, drie- en vier-assige MAN TGS/TGX voertuigen. De naloopassen die door WVT geleverd worden zijn RoR-assen met een technische aslast van 12.200 kg. De naloopas is luchtgeveerd waarbij de aslastregeling elektronisch plaatsvindt. Voor een goede tractie in beladen en onbeladen toestand is er standaard een wegrijhulp gemonteerd. Hierbij kan de aslastreductie, afhankelijk van o.a. uw wens en de configuratie, ingesteld worden.
- Tot 12.000 kg meer laadvermogen
- Luchtvering
- Grote mechanische veiligheid
WIDE SPREAD + VOORLOOPAS
WVT Wide Spread kan ook gecombineerd worden met een Voorloopas (WSA). Daarbij wordt een hydropneumatisch geveerde opstelling van 3 assen geconstrueerd, waarbij alle voordelen van de WVT Wide Spread behouden blijven en deze worden uitgebreid met een maximaal tot 10.000 kg wettelijk te belasten voorloopas (technisch tot 12.000 kg). Hiermee kan het toegestane maximum GVW worden bereikt, namelijk 50.000 kg. Het beste van beide zorgt voor een uiterst wendbaar en stabiel voertuig.
- Tot 13.000 kg meer laadvermogen
- Hydropneumatische vering
- Communicerende opstelling op de laatste 3 assen
VOORLOOPAS + NALOOPAS
Als het echte zwaar wordt en buiten de geldende wettelijke regels gereden kan worden, kan WVT een combinatie van een voorloopas (VLA) en een naloopas (NLA) monteren. Zo kunnen er voertuigen gebouwd worden met een max. technisch GVW van 65.000 kg. WVT levert hiervoor voorloopassen en naloopassen als WVT-as met technische aslasten variërend van 9.000 tot 10.000 kg. De keuze is afhankelijk van het gewenste totaal gewicht van het voertuig, type opbouw en lokale wetgeving. Meestal wordt deze aanpassing uitgevoerd in combinatie met complete opbouw voorbereiding voor bijvoorbeeld betonpomp of zware kraan.
- Max. technisch GVW 65.000 kg
- Luchtvering
- Optioneel liftbaar
Download
Ombouw overzicht
De meest voorkomende chassis optimalisaties en asconfiguraties ombouwen in één overzicht? Download ons overzicht.