WVT heeft hiervoor een vol vermogen PTO gemonteerd tussen de motor en de automatische versnellingsbak en deze opbouw specifiek op elkaar afgestemd. Dit als alternatief voor de gangbare NMV PTO, welke bij MAN uitsluitend beschikbaar is in combinatie met een handgeschakelde versnellingsbak. Daarnaast heeft WVT alle nodig aanpassingen die gewenst zijn door de opbouwer, Schwing Stetter GmbH, uitgevoerd. Van extra naloopas, wielbasis aanpassen, componenten verplaatsen en cabine aanpassingen, alles wordt door WVT in eigen beheer gedaan. De goede relatie tussen WVT en Schwing Stetter GmbH zorgt ervoor dat er een perfect harmonieus voertuig wordt geleverd.
Faber Betonpompen is ontstaan in 1972 als een gespecialiseerde onderneming in het verpompen van betonmortel. Heden ten dage is Faber Betonpompen met 3 vestigingen, 95 medewerkers, 37 giekpompen, 3 hoogbouwpompen, 3 aanhangerpompen en 6 celbeton menginstallaties uitgegroeid tot de innovatiefste betonpomp onderneming van Nederland. Sinds kort is ook de betonpomp divisie van Koeman Betonpompen toegevoegd aan de onderneming van Richard Faber, waardoor deze ook de grootste in de sector is geworden. Richard Faber gelooft in schaalvergroting, om zo optimaal in te kunnen spelen op de vraag uit de markt. Vandaar deze overname, maar ook de levering van deze 3 nieuwe pompen past in deze visie.
Daarnaast is Faber sinds de jaren 90 actief als producent en verwerker van schuimbeton / celbeton. Met de zelf ontwikkelde BetonDobber® leveren, verpompen en brengen zij betonmortel onder water op de juiste hoogte aan. In de afbouwsector zijn wij actief met het aannemen van complete gipsgebonden (anhydriet) gietvloeren.
De relatie tussen Wierda en Faber gaat terug naar 2008. In dat jaar kocht Henk de Boer van Faber het eerste MAN 8×4 chassis onder voorwaarde dat het chassis compleet aangepast zou worden voor de betonpomp leverancier. Met de beschikbare voertuigkennis was dit voor Wierda geen probleem en al snel werd het plan gemaakt om daarna een zeer speciaal voertuig te bouwen. Voor een celbetonpomp moest een 8×4 met voorwiel aandrijving komen. Deze werd door WVT met veel enthousiasme gebouwd en de daarmee is de basis voor een langdurige relatie gelegd. Ondertussen bestaat het wagenpark van Faber uit meer dan 25 MAN trucks van de types TGS, TGX en TGE en kunnen we de toekomst positief tegemoet zien. De innovatieve kracht van beide bedrijven (waar ook Wierda Hybrid Technologies onder valt) versterkt elkaar enorm en daaruit worden de mooiste plannen geboren.